Thursday, November 12, 2009

Powerplay!

En regning och kall dag där jag blandannat funderade över om det var värt att investera i ett par skin handskar till vintern. Jag har nog aldrig ägt ett par men provade och velade om jag skulle köpa ett par eller inte. Jag såg nämligen ett par för bara 20 dollar så det blir nog så att jag köper ett par ändå.
Sedan hade jag även en del jobb att göra hemma inför träningarna och matcherna i veckan. Måste försöka får till 97ornas powerplay bättre då vi slänger i väg pucken alldelles för mycket när vi har den i offensiv zon. Så jag har skissat och jobbat lite på det inför morgondagens träning, så vi får hoppas att det ger resultat redan i helgen mot det mycket duktiga laget Conneticut Clippers.

På kvällen hade jag teknik träning med 98orna där vi jobbade mycket med passningar och klubbteknik. Vi avslutade med en kull lek som spelarna verkade gilla mycket.

Efter träningen var jag hemma hos Jason och pratade hockey och åt mat från min favorit resturang PF Changs. Vi tittade även på Caps-Islanders där Caps vann effter straffläggning. Det avgjordes inte förens i den 11e omgången då Chris Clark satte ett handledsskott i krysset.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: