Monday, November 9, 2009

Fin bil!

Jag kom precis hem från Rockville där jag tränade på is med Micke och körde lite nya övningar med honom. Efter det hade vi lunch och klockan 12 fick vi reda på att han vart clear waiver och kan därför gå till ett lag i Europa nu. Caps låter honom inte träna med laget så vi får se vad han beslutar i kväll.

I Lördags förlorade 97orna återigen båda sina matcher mot 2 väldigt duktiga lag, Midfairfield (0-2) och Detroit Victory Honda (2-6). Det var en trist avslutning på denna tunering där vi stundtals stod upp bra mot dessa lag, men vi hade ju så klart velat åkt hem med en vinst. Bara att ta nya tag då vi går tillbaka till seriespelet igen på Lördag.

På söndagen vart jag ändå lita gladare då DIF slog Assyriska och håller sig kvar i Allsvenskan även nästa säsong. Vilka hjältar de blir i sista matchen, så uträknade och hårt pressade så vänder man på allt och vinner med 3-0. Starkt!

Sedan åkte jag från hotellet i Chicago till flygplatsen och efterssom jag inte hade någon egen bil där så fick jag låna en, och det vart en riktigt fin Camaro. Riktigt rolig bil att köra faktiskt och visst glänste den när man gled fram på gatorna med sin gula färg.

Väl i Washington så hade jag middag med Micke, Pam och Bob. Sedan begav jag mig till Reston för att spela min 9onde match för säsongen där jag svarade för 1 mål och 1 assist i en 8-3 förlust mot Puckups. Vi spelade bra men vår målvakt hade inte sin bästa match för säsongen direkt.

Vi hörs senare!
Fredrik Nygren

No comments: