Wednesday, November 11, 2009

Thanksgiving Camp!

Om 2 veckor börjar min Thanksgiving Hockey Camp. Under veckan får jag även lite svenskt besök i Sebbe och Johan från Arlandas 94or med familjer, Jonas som ska köra fysen på campen och Olle som ska hjälpa mig på isen. Det ska bli väldigt kul att få träffa dessa människor igen och att ha dom här under en vecka. Jag hoppas vi hinner med mycket roligt utanför campen också.

I dag hade jag träning med High School laget som gjorde bort sig lite i Torsdags då jag var i Chicago, de hade nämligen en annan tränare där som höll i passet men dom betedde sig tydligen väldigt illa mot henne så i dag var dom därför tysa och väldigt trevliga när jag dök upp.

Efter träningen åkte jag hem och pratade med en person som ska hjälpa mig med skatten här i USA, en mycket trevlig person som var väldigt hjälpsam.

Sedan var det dags för Team Maryland träning där båda lagen körde tillsammans i dag på fysen och isen. Under fysen körde vi intervaller och olika styrke övningar. På isen vart det olika helplans övningar med mycket trafik och möten där jag ville att spelarna skulle lära sig att ha kontroll på pucken samtidigt som dom var tvungna att titta upp för att undvika att krocka med de andra spelarna. Det gick bra och vi kunde öka farten mer och mer. Sedan avslutades träning med 2 former av spel, där det också var mycket trafik i olika riktningar.

Jag längtar till Jul då jag får komma hem till Sverige igen under ett par dagar.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: