Thursday, November 26, 2009

Potomac Mills


Tja Olle Strömvall hära, första gången man får äran att röra vid pennan på Fredriks framgångsrika blogg. Anlände till Washington och Fredde i söndags altså varit här i snart 2 hela dygn och hunnit med mycket roligt. Igår var det mig Fredrik och Jonas fick vänta på men idag var jag först upp, eftersom vi hade planerat att se Capitals träning i Kettler kl 10:00 så bestämde Jonas att väckning skulle ske 09.00. Runt 09 35 snåret vaknar jag och får se till min förvåning att båda två ligger och sover och det blir genast en sur stämning som senare lättades upp i bilen mellan de intressanta ord fighterna mellan Jonas och Fredde i det andra hörnet. Det kan handla om allt i från Özz Nujens facebook vänner ända till att Winnerbäcks musik är exakt likadan, som spectator på läktarplats kan jag bara säga att det är rätt underhållande.


Vi kom iallafall dit runt 10:30 och det var ett fåtal spelare på isen och gnuggade. Fredde hade kvällen innan snackat med #19 och fixade så vi kunde få ta ett snack med Capitals fansens kelgris från Sverige. Det var kul och inspirerande och efter att Jonas tagit kommandot med frågor så dök plötsligt #8 fram och gled fram till oss. Freddan hälsade glatt med " Spatsiba "(stavning) och på den vägen fortsatte det. Efter det blev det några timmars shopping i ett riktigt stort mall, för att sedan åka mot Freddes camp. Ispasset bestod av mycket skridskoteknik och det såg ut som grabbarna tyckte det var kul även fast de inte fick lattja med puck så mycket. Freddan har utvecklats stort inte bara i sitt engelska språk utan även på isen. Efter det skötte Jonas fysen som i vanlig ordning var organiserat och efter det blev det middag på Clydies där jag efter starka rekomenderingar från Nygren blev det en pasta meny med kyckling som var en nitlott tro det eller ej. Hoppas på bättre mat imorn när Thanksgiving står på schemat, blir den första för min del i USA.
Olle Strömvall

1 comment:

Sivers said...

Hur är formen på dig salle? sitter backhand i bortre?