Monday, November 2, 2009

Fattigt!

Jag var så trött i går efter en väldigt lång dag som började med matcher mot Team Comcast som är lokaliserade i Philladelphia. På lördagen när vi åkte dit så åkte vi igenom det värsta bostads område jag någonsin sätt. Det var hemskt att se dessa så kallade hus där folk bodde, med trasiga fönster och väggar, nedklottrad fasader och stora galler framför verandan på vissa hus. Tragist att det finns denna stora fattigdom i ett land som USA.

Tillbaks till matcherna på Söndagen där 98orna återigen gjorde en bra match men räckte inte hela vägen och förlorade med 6-4. Nu har det börjat bli klagomål på istid i det laget då vissa spelare spelar powerplay och andra inte.

97orna hade återigen en tuff match där vi ledde med 3-2, men Comcast var starka och lyckades kvittera med 28 sekunder kvar av matchen.

Senare på dagen var jag på Caps match och såg Paulsson och Huselius lag Columbus besegra Caps med 5-4 efter övertid. Efter denna match begav jag mig till reston för att spela min egen match som vi förlorade med 8-2, där jag hade ett av målen.

Det är återigen 6 timmars skillnad mellan Sverige och DC då vi i Söndags ställde om till vintertid.

Vi hörs senare i kväll!
Fredrik Nygren

No comments: