Wednesday, November 18, 2009

Scouting!

I dag började jag att scouta lite inför helgens matcher, båda lagen möter Devils och 97orna har mött dom tidigare i år och spelade oavgjort 5-5. Så den matchen har jag på dvd och tittar lite om det finns något i deras spel att se upp med. En sak som dom är duktiga på är Backdoor (bortre stolpen) i Powerplay. Dom gjorde 2st sådanna mål på oss i senaste matchen.

Senare på dagen så hade jag träning med WJ där vi tränade mycket passningar. Efter träningen kom en av föräldrar upp till mig och pratade svenska. Det visade sig att hennes son som spelar i mitt lag kan föytande svenska, men har inte sagt något till mig tidigare. Kul men en svensk i laget i alla fall.

Jag åkte sedan till Montgomery Mall och köpte 2 julklappar och en kopp kaffe. Sedan vart det träning med Team Maryland där temat för kvällen var målskytte. Det såg relativt bra ut, även om det finns mycket att jobba vidare på.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: