Thursday, November 5, 2009

Mardrömmar!

Vilken kusligt tung förlust och nu känns Superettan mer som ett faktum än som en jobbig möjlighet. Jag förstår inte hur ett lag kan komma ut så dåligt inför en så viktigt match när man har krigat så hårt i 3 matcher som ledde fram till detta kval. Det krävs ett mirakel på Söndag om detta ska lyckas och hålla DIF kvar i Allsvenskan.

Detta tog min energi ur mig helt och hållet och jag känner bara en enorm tomhet i kroppen.

Känner mig fortfarande krasslig med huvudvärk, halsont, hosta och förkylning. Jag hoppas att det blir bättre tills i morgon då vi ger oss av till Chicago. I kväll hade vi sista träningen innan tuneringen, tyvärr har vi fått en till skada och är bara 14 spelare kvar i 97 laget inför helgen. Vi avslutade dagens träning med en 20 minuter lång internmatch mot 96 laget där vi förlorade med 2-0 men stod upp bra mot de äldre och snabbare spelarna. Detta var en bra genomkörare inför helgens matcher då vi möter de bästa lagen i landet.

Nu blir det mardrömmar om superettan!
Fredrik Nygren

No comments: