Wednesday, November 25, 2009

Fullt upp!

Lite bloggande men det är full fart hela tiden!
Swedish Skills Clinic har startat och jag har redan kört 2st ispass.

Under det första vart det mycket vändningar och svängar samt övningar där spelarna var tvungna att titta upp mycket med puckföring.

Under det andra passet jobbade jag med snabbhet i sidled, genom olika övningar finter och skridsko tekniker. Liknade den övningen jag gjorde med Michael tidigare i bloggen.

Nu har även Olle kommit till DC och han jag och Jonas har i dag var i Tysons Corner och handlat lite saker till oss själva och julklappar. Sedan träffade vi Micke för en Italiensk lunch där alla 4 beställde varsin pasta med köttfärssås.

På kvällen var det som tidigare nämnt Camp, där min skena på skridskon gick av på mitten och jag slog i knäet rätt illa. Men jag fick låna ett par andra skridskor så att jag kunde avsluta ispasset. Efter träningen fick jag åka till Drew och byta skenor.

I morgon blir det en tidig morgon då vi ska titta på Caps träning!

Ses!
Fredrik Nygren

No comments: