Thursday, November 19, 2009

Härlig attityd!

Vilket underbart och speciellt gäng 97 laget är. På Onsdagar har målvakterna egen träning med Ryan som är målvaktstränare så jag har ena laget utan målvakter så det brukar bli mycket teknik träning. Efter helgens dåliga resultat så tänkte jag att spelarna skulle få åka mycket skridskor och känna känslan av riktigt hårt arbete. Jag kallade träning för "Karaktärs träning" till spelarna innan och jag berättade att jag ville se vilka som hade rätt karaktär och attityd. Vi körde skridskor i en timme utan en enda puck på isen och dom gjorde det väldigt bra.

Det som förvånade mig mest var att efter träningen så hörde jag spelarna prata och tyckte att träningen var riktigt rolig och att dom gärna gör detta varje Onsdag. De frågade även mig om vi kunde göra om det och att de tyckte detta var bra för dem att ta med sig i matcherna. Vilken härlig attityd dom visar, hoppas det följer med i alla matcher nu också.

Hur straffar man detta lag nästa gång de har spelat en dålig match? Låta dom spela 2 mål hela träningen kanske!

Tidigare på dagen hade jag träning med home school spelarna där vi jobbade med mycket teknik i form av 3 olika stationer där de jobbade 3 minuter var och sedan bytte station. Sedan vart det övningar där de fick använda tekniken i matchsituationer.

Jag passade även på att handla några fler julklappar!
Fredrik Nygren




No comments: