Monday, November 23, 2009

Ravens!


En sådan där jobbig dag som inte borde finnas men som ändå dyker upp då och då.

Det började med 2 uddamålsförluster med båda lagen i morse (2-3) där vi ändå spelade bra men inte fick in puckarna i mål. Det känns verkligen psykiskt jobbigt nu, men det är bara att jobba vidare.

Sedan i väg till Baltimore för dagens ljuspunkt och en NFL match mellan Ravens och Indiana Colts. Wow, vilken upplevelse 71.000 personer på läktaren som skrek som galningar. Men tyvärr förlorade Ravens, men det var verkligen en upplevelse, tack Jerry för det.

Sedan vart det en power nap hemma innan det var dags för en sen middag och sedan i väg till min match. På vägen till resturangen så är det en korsning med en stop skylt men då det inte är en bil så långt ögat kan nå så saktar jag bara ner och stannar inte helt. Plötsligt dyker det upp en polis bil och ger mig 90 dollar i böter. Tyvärr hade jag ju redan fått böter tidigare i veckan på 150 dollar då jag blivit fotad vid ett rödlyse. Så det vart en dyr läxa om hur man ska sköta sig i trafiken.

Sedan vart det trots allt match med Rebels som vi vann, men jag har cirka 5 blåmärken och sår från alla hakningar och slashingar som dom gav mig i dag. Dom tog bara på mog 6st 2 minuters utvisningar. Men jag lyckades i alla fall gör ett mål och en assist, borde dock gjort ytterligare 3 mål men missade alla lägen.

Nu är det äntligen kväll och dags att sova, jag hoppas på bättre lycka i morgon!

Sov gott!
Fredrik Nygren

1 comment:

Bobby said...

Wow vilken arena! Ser ju ut som om ni hade bra platser också... Och vädret ser riktigt skönt ut. Här hemma har det varit mulet fyra veckor i sträck. Enda undantaget var i lördags när solen kikade fram ett par timmar och man undrade vad det var som plötsligt stack i ögonen.

Trist med böter - men köra mot rött låter som en halvfarlig idé ;) Och en spännande (om än lite kostsam) erfarenhet att ha blivit stoppad av en amerikansk polis.

Hoppas att ni får lite stolpe-in i nästa match! Och fortsätt kämpa med Rebels - är du lika stark som Micke så kan du ju spela i minst 10 år till och till 2019 så har garanterat någon scout upptäckt och draftat dig

Kram