Wednesday, November 4, 2009

Chicago till helgen!


I dag var det tillbaka till vardagen, men jag kände mig riktigt krasslig i morse och förmiddags och vill inte bli värre till Chicago i helgen. Så jag frågade min assisterande tränare Peter om han kunde ta hand om WJ träningen och det gick bra. Därför samlade jag mina krafter till kvällens TM träning i stället som gick rätt så bra trots att vi missade ett par spelare. Vi har även fått en tungt avbräck i 97orna när en av våra bästa backar saknas till tuneringen i Chicago där vi möter dom bästa lagen i USA samt ett select lag från Ryssland som enligt vissa personer tydligen ska vara det bästa 97 laget i världen. Vi får se om det stämmer, men det ska bli riktigt spännande att möta alla duktiga lag.

Jag kommer i helgen missa de flesta 98 matcherna på grund av att det spelas samtidigt i olika rinkar och därför kommer Dan att coacha dom. Men båda lagen åker alltså till Chicago i Nike Bauer Tournament där vi även var förra säsongen.

I morgon Onsdag spelas så den första kval matchen mellan DIF och Asyriska. Jag ska självklart se den online och jag hoppas verkligen att vi klarar detta kval så att det blir allsvenskan även nästa år.

Vi ses i morgon!
Fredrik Nygren