Tuesday, November 11, 2008

Till en vän!

Tänkte att jag skulle skriva till dig då vi inte pratar så ofta just nu!
Hur har du det där hemma med jobb, förhållande, hund och bostad.

Jag kommer hem i jul och hoppas att vi ses, sen ser jag gärna att du kommer och hälsar på i vår, när naturen grönskar och solen skiner känns det som sommar!

Det är kväll och jag tänker på våra ungdomsår som startade på sunnanvägen och flyttade till månskensvägen. Eklid och Falkberg på dagarna och centrum, Stendal, Örnberget, hockeyn och fester på kvällarna. Minns du blodsbröderna?

Har du tid att gå ut, ser du någon fotboll?
Jag minns när vi var på premiären mot Peking 99 eller bortaresan 01 i ett regnigt Trelleborg och vi levde våra bästa år.
Jag minns Roffe som bytte ut mig som kapten till förmån för dig då en känsla av sorg blandades med stolthet för dig!
Det känns som att det var väldigt länge sen!

USA är bra och du kopplar bort allt för ett tag, det går dagar då det känns bra och dagar då man saknar det där hemma. Jag gillar att gå runt och njuta samtidigt som jag i bland kan bli rastlös. Jag älskar hockeyn och den ger mig kraft!

Nu är det dags att sova och vi ses snart!

1 comment:

Anonymous said...

Fint skrivet!