Wednesday, November 19, 2008

Perfect!


For my English readers I got the perfect site if you dont understand my Swedish!
Just copy my text and put it in and you will get the blog in English.

It is under Länkar to the right: Translation Swe-Eng.

I dag spenderade jag morgonen med lite styrketräning och arbete framför datan, för att sedan bege mig till Montgomery Mall. Inget shopande i dag men en god lunch och en kaffe vart det.

Sedan tillbaks hem för att slutföra kvällens träning, jag har helt plötsligt blivit mycket bättre på att planera träningarna. Det finns många fördelar med det, men även nackdelar. Innan så visste jag vad jag vill göra men skrev aldrig ner träningarna, på detta sätt vart jag mer kreativ och hittade på mycket nya övningar och arbetsätt när jag väl var på isen. Nu planerar jag övningarna innan och då blir det mycket man har kört innan. Detta gör inte träningarna sämre, men kreativiteten blir inte lika stor. Dock så kommer det en del nytt då och då framför anteckningsblocket så jag antar att jag tycker att det är hyfsat bra att planera mera.

Efter detta begav jag mig till Nylanders hus och plockade upp boysen till träningen som flöt på bra i dag. I går kväll så satt jag ner med båda lagen på papperet framför mig och skrev ner vad de behöver träna på för skills. På detta sätt var det lättare att hitta på övningar för Tisdagarnas träningar som bygger på individuella färdigheter. I dag hade vi 5 stationer där vi tränade, Skott, Klubbteknik, Frekvens, Passningar och Spelförståelse. Det hela avslutades med en 5 minuter lång match mellan 97 och 96, det sistnämnda laget vann med 1-0 och CC gjorde det ända målet.

Sedan var det dags att åka hem och ge er hela dagens historia på min lilla blogg som ni så troget följer, och det glädjer mig mycket att ni orkar läsa den dag efter dag!

Såg precis att DIF förlora mot Brynös ikväll med 4-2 och Marcus Ragnarsson skadade sig, Inte bra!

Farväll kära vänner!
Fredrik Nygren

No comments: