Thursday, November 6, 2008

Samlade tankar!


I gymnasiet skrev jag en diktsamling som hade dagens inläggs namn.

Sista tiden har jag varit rätt trött och försökt att göra allt på samma gång, men ändå inte. Det är så mycket man vill göra och hinna med, men samtidigt så ska man försöka räcka till.

Som tränare gäller det att försöka ha så stort hjärnkontor som möjligt, man vill lära sig och lyssna på allt men ibland hinner inte huvudet med.
Men jag tror att man kommer ihåg det man vill minnas och i bland är det bra med kritik för då inser man att man måste bli bättre på vissa saker.

Jag har under sista tiden fått mycket rosor och lite ris, men det är riset som sitter kvar och påverkar än mest. Man får höra på omvägar vad vissa personer tycker och tänker i stället för att vara rak och öppen. Det är det som är jobbigast, men det är väl ungefär 3 personer som tycker så och det kommer det alltid att vara. Jag har varit i samma situation förut och man kopplar bort det efter ett tag och blir starkare.

I sverige har vi en filosofi som bygger på att utbilda spelare individuellt, och i vissa fall gäller det även här. Men vinna till varje pris mot alla lag är viktigare för många personer. Jag tror att det är därför vi kan mäta oss med nationer som USA och Canada på en högre nivå, för att vi utbildar riktigt duktiga spelare, medan här så ska man veta hur man gör ett uppspel i numerärt över och underläge och spelarna ska vara mer styrda med järnhand redan från 8års ålder istället för att lära sig åka skridskor och dribbla en puck.
Jag älskar att vinna, men ibland är det bra att förlora och inse att motståndarna var bättre.

Rosorna har varit många och röda där en känsla av tacksamhet har infunnit sig, och det känns bra men påverkar mig inte allt för mycket.

Jag försöker hitta spår som leder rätt, det finns mycket krav på att man ska vara bra på det man gör. Jag tror på det jag gör och gör det så gott jag kan!
Många människor förösker göra som alla andra för att vara likadan, men försöker man att vara alla till lags så blir man svag och glömmer bort vem man är. Så fortsätt på era egna vägar, men var inte rädda för att lyssna.

Jag älskar mitt jobb och trivs bra!

I dag körde jag och Jason 98 träningen och det gick bra, en härlig samling ungar som är ambitiösa och goda lyssnare. Vi körde ett teaknikpass och dom krigade på och tyckte det var kul!

Sen var det 96 träning som flöt på riktigt bra, vi startade med lite konståkning och dom gjorde övningarna riktigt bra. Sen vart det lite spelövningar och teori gemongång i omklädningsrummet efter träningen. Sen bar det av till Micke och vi hade en rolig kväll framför datan där vi tittade på "Stoptid" på svt, riktigt bra repotage. Sen vart det lite 100 höjdare innan han somnade.

97orna flyttades ned till 20e från 19e plats på US rankingen efter helgen, och 96orna flyttade upp 10 placeringar till plats 33!

Nu är det läggdags, medan ni i Sverige precis har gått upp!

God- Natt, Morgon!
Fredrik Nygren

4 comments:

Anonymous said...

Vad du är söt på kortet. Jag tror att du är 3-4 år. Fredde att göra sitt bästa är gott nog. Älskar dig !

Anonymous said...

Hej Fredde,
kloka ord och tankar...
Jag måste avslöja att jag läser din blogg varje morgon, som en slags ritual, med kaffe- muggen i handen. Att följa ditt äventyr och dessutom få läsa om hockey är trevligt. (Speciellt när du gör jämnförelser med amerikansk hockey kontra svensk, vilket intresserar mig).

Här rullar allt på som vanligt med Vi-cup, Folke Filbyter i helgen som var och snart Folke Lindström cup i mellandagarna.

Lycka till med allt och ha det bra!(Lukas hälsar!)

/Lelle Olander

Fredrik Nygren said...

Tackar Lelle!

Hoppas allt är bra med er och att det går bra för Lukas i hockeyn!

Anonymous said...

Bra skrivet mannen. Do your thing!