Friday, November 21, 2008

Hole in one!


Today I did a pretty amazing thing, I was skating with the 95s on their practice, and was shooting slapshoots from the blueline at one of the goalies. And one shoot missed the net and went over the crossbar and hit the glass behind the net. And belive it or not, my shoot was breaking the glass. That is what I call a hole in one!

Det var som sagt en väldigt spännande och rolig upplevelse. Även om glasen kostar runt 300 dollar och 3 vaktmästare fick komma in på isen och byta glas så åkte jag omkring på isen och småskrattade för mig själv!

Annars var det en lugn dag som började med en brunch på Panera och sedan hockeyplanering framför datan. Båda lagen hade träningar och finslipade formen för helgens matcher.

På vägen till rinken var jag med om en inte lika rolig upplevelse.
Jag satt och körde som vanligt och plötsligt dyker ett rådjur upp på vägen framför bilen framför mig, jag hinner se rådjuret flyga i luften och landar som en blodig pöl i motsatt körfält. Samtidigt ser jag en livrädd rådjurs unge springa livrädd därifrån. Barnet har alltså sätt sin mamma bli brutalt överkörd.
Detta väckte starka känslor i mig och jag har fortfarande svårt att släppa det.
Även om det är ett djur, så känner jag en otrolig medkänsla för barnet och det inträffade. Så i framtiden kommer jag garanterat vara mer uppmärksam när jag kör i mörker. På vägen hem såg jag 3 nya rådjur i närheten av min bil och jag fick en klump i magen.

Träningarna gick annars bra och båda lagen kändes heta ikväll, får hoppas på lite nya 2 poängare i helgen.

Efter hockeyträningarna åkte jag hem till Nylanders och såg Caps mot LA Kings som vann med 4-2. Det var Caps första förlust i ordinarie tid på länge! Micke 1 assist och Nicke 1 mål i alla fall.

Nu är klockan mycket och jag ska sova, vi får se om jag drömmer om slagskottet eller rådjuret, jag hoppas på det förstnämnda!

Sov gott!
Fredrik Nygren

4 comments:

Thomas Ahlerup said...

Fredde, det är lungt rådjurs kidet vet inte vad som hänt och det finns gott om mat så det klarar sig bra! Fränt med glaset värsta NHL stilen

Anonymous said...

coolt det där med plexit ;)
visste inte att du kunde skjuta så hårt;) inte efter vad jag såg på skottrampen i sommras hos stippe ;)

Anonymous said...

hörru det ryktas om att nyllet ska gå till chicago. ska han det eller ska han stanna ??

Anonymous said...

Jo, men jag har ju tränat mycket skott sedan i sommras, så nu är jag het igen! Retur match i sommar!
Vi får se va som händer med Mike, jag vet inte så mycket!

/Fred