Monday, November 24, 2008

Nick 21!


7.30 ringde alarmet på mobilen och det var dags att ge sig av till dagens matcher!

97orna var först ut, och jag trodde det skulle bli svårt för dom att försöka köra på lika bra som igår (12-0) mot samma lag, men det var bra energi i laget och motståndet hade inte större chans idag än igår. 12-0 slutade dagens match också och alla spelare rullade och fick lika mycket speltid!

Efter det var det dags för dagens lite tuffare match, där vi vill visa Hornets att vi är det laget som drar längsta strået. Men vi fick ingen vidare start och Hornets gjorde 1-0 efter 7 minuter. Men sedan fick vi ett powerplay som visade sig vara vårt vinnande koncept i dag. Så då gjorde den nya utsedde assisterade kaptenen mål och vi var på gång igen. 3 minuter senare får vi ett nytt powerplay och denna gånga 5-3 då deras coach lyckas fixa en 2 miuters utvisning åt sitt lag efter gnäll på domaren. Även jag var nära att få min 3 utvising för året men klarade mig bra denna gång!
I andra perioden startade Hornets bäst och vände vår ledning till deras fördel och med 5 minuter kvar av andra ledde dom med 3-2. Men 2 minuter senare fick vi ytterligare ett 5-3 läge och kvitterade, bara en minut senare gjorde vi även 4-3 i samma powerplay. Så vi gick återigen till pausvila med en ledning och denna gånga skulle vi inte ge bort den. Jag bytte målvakt i periodpaus och Sam räddade 22 skott i sista perioden, vi lyckades även göra ett till mål. Sista 7 minuterna hade vi 6 utvisningar vilket ledde till ett otrloigt tryck mot Sam i både 5-3 och 5-4. Men som sagt vi höll igen och vann med 5-3!

Sedan hade jag en lunch för mig själv på Panera och njöt lite av dagens fina väder som bjöd på solsken.

2 timmar powernap på eftermiddagen följt av tittande av helgens matcher på tvn. Sen avslutade jag kvällen med säsongens första avsnitt av 24, första gången jag såg det!
Verkar bra!

Nu är jag ledig från hockeyn i en vecka, för att vi har Thanksgiving här. Men jag tycker det är värdelöst och hade hellre tränat denna vecka. Men jag har bokat in 2 privat lektioner.

I dag fyllde även Nicklas 21 och på Onsdag blir det lite kalas för honom!
Stort Grattis!

See ya!
Fredrik Nygren

No comments: