Monday, November 3, 2008

Jag är tillbaka!


Nyss hemkommen från Chicago och jag är trött och sliten så jag orkar inte skriva på Engelska! Sorry all americans, but I am to tired to wright in English!

Förstår att ni är besvikna att jag inte hållt er uppdaterade bättre under helgen men det har varit för mycket!

Jag har haft en tuff, rolig, jobbig, lärorik, tröttsam och spännande helg!

Tuff: 97orna hamnade som sagt i en ruggit tuff grupp med några av landets bästa lag. Vi spelade mot Whitby Wildcats som är ett topplag i Ontario och förlorade med 4-3. Sen spelade vi mot Belle Tire som är bäst i landet (och vann hela tuneringen) och förlorade med 4-1. Sedan var det dags för Honeybaked som är top 10 i landet och förlorade återigen med uddamålet, 3-2. Sista matchen missade jag men den förlorade vi också med 3-2 mot Cleveland.
Detta gjorde så klart päronen i laget upprörda och besvikna och synpunkterna fladdrarde runt på lärktarn och i korridorerna!
Men hur som helst så är jag nöjd med lagets insats, självklart vorde det roligare att vinna 3 matcher men jag tyckte vi kunde mäta oss bra med detta motstånd!

Rolig: För att hockey är kul och för att 96orna vann matcher. Jag och Andre hade även rätt roligt i vår bil mellan matcherna och hann att prata mycket! Vi hade även ett par trevliga kvällar med mat och lite pilsner!

Jobbig: Med mycket jobb och lite sömn! Mycket bilåkande och coachning, mycket huvudvärk!

Lärolik: Att se Belle Tire spela hockey var fruktansvärt lärolikt och imponerande att ett lag 10-11 åringar kan spela så bra hockey! Även lärolikt att återigen veta att det är OMÖJLIGT att göra alla nöjda i en lagsport! Speltid, Coachning, förlora, spelsystem, ja synpunkterna är många!

Tröttsam: Med tidigare nämnda päron som bara gnäller, men jag slapp höra det personligen! Tröttsamt att förlora med uddamålet och tröttsamt att förlora en kvartsfinal i andra sudden death perioden 3 mot 3 med 4 minuter innan straffar.

Spännande: Med massa bra matcher! 96orna hade en lättare grupp men ändå med bra lag och vi vann alla 3 grupp matcher och mötte Chicago Fury i sweet 16 och vann med 8-2! I kvartsfinalen mötte vi NPI och förlorade som sagt i sudden. Detta lag vann sedan hela tuneringen och finalen med 7-2! De andra 2 semifinallagen slog vi i gruppen så det kändes som en moralísk final i kvarten. Men va hjälper det!
Vi vann emot: San Jose Sharks JR (deras första förlust för året), Clemons Wolwes, Affton Americans och Chigago Fury!

I am proud over the players in the both teams!

God natt!
Fredrik Nygren

3 comments:

Anonymous said...

Grattis, mycket bra jobbat.

Anonymous said...

Kul att du är tillbaka och skriver igen!
Och det var ju ingen dålig pokal ni fick för en kvartsfinal ;)
Kram

Thomas Ahlerup said...

Fredde, vilken erfarenhet du har skaffat dig. Kämpa på nästa gång vinner ni med uddamålen.... Kom ihåg sköna känslan när vi vara underdogs med Flempans 94.or och kom hem från Ungern turneringen och spöade Huddinge röd med 4-1 på 10 man....Det är inte mycket som skiljer. Personligen verkar det som om ni gjorde riktigt bra ifrån er mot supersvårt motstånd. BOO ligger två efter Huddinge i Div 1b efter att ha spöat bl.a. SSK. Kul dom kan gå långt och dom är underdogs. Ha det bra Rutan hälsar (han praoar hos mig i två veckor.)