Friday, December 11, 2009

Snart Jul!

Julen närmar sig med stormsteg och det är snart bara en vecka kvar innan jag ska åka hem i nästan 2 hela veckor. Det är så mycket jag vill hinna med när jag kommer hem, men samtidigt så ska det bli väldigt kul att bara få träffa familj och vänner. Jag har planerat 2 möten i mellandagarna annars ser det rätt lugnt ut. Vill absolut se minst en DIF match på Hovet, och det borde jag kunna göra. Sen vore det kul att se lite ungdomshockey också.

I dag kände jag mig lite krasslig när jag vaknade och fick ta lite förkylnings medicin. Sedan planerade jag för kvällens träningar och tränade lite på egen hand. Sedan begav jag mig till Cabin John för träning med Walter Johnson Wildcats. I dag körde vi på med lite olika fart övningar 2-1 och 2-2.

Som vanligt på Torsdagar så passar det perfekt att äta en sen frukost för att sedan kunna äta en sen lunch på Ikea efter WJ träningen och innan TM träningen. Det är lika gott varje gång att få lite svensk husmanskost i kroppen.

Kvällens TM träningar gick riktigt bra och båda lagen såg mycket taggade ut inför de tuffa matcherna mot Mid Fairfield i helgen. Som jag berättade tidigare ha ju 97 laget planerat en "Redout" som ska hjälpa dem och stjälpa motståndet. Båda lagen har även lärt sig lite svenska slagord som "Sparka Rumpa" och "Vi vinner, ni stinker".

I morgon är det Fredag och våran 4e High School match, denna gång mot Churchill som är mycket duktiga.

Sleep tight!
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Hej Fredrik!
Hoppas att du hinner komma hem till oss när du är hemma i Sverige.
Kram Fam.Blom-Hartmann