Monday, December 14, 2009

En saknad vän!


En förlustrik och tung helg är över. Helgen slutade som vanligt på söndagar med en match med Rebels, där jag för andra helgen i rad hade 4 poäng (2+2) men vad hjälpte det när vi förlorade med 9-8. Personligen tycker jag inte att man ska förlora när man gör 8 mål. Men vi behöver lite mer energi i målvakt och försvarsspelet. Nu leder jag poäng ligan i hela serien med 1 poäng före 2an. Men laget ligger på 6e plats av 8 lag, så det är inte så bra, och laget går ju före jaget.

Team Marylands Peewee lag hade en tuff helg mot ett bättre Mid Faifield där vi förlorade alla 4 matcher ganska stort. 97orna spelade ändå jämnt men kunde inte göra mål mot detta oerhört starka defensiva lag som bara släpper in 1 mål per match i serien, imponerande!

Helgen kretsade mest kring hockeyn, men jag hann även att umgås lite med Micke innan han flyttade från Washington i går till Grand Rapids i AHL. Detta är en utlåning från Caps sida som fortfarande betalar hans lön men behöver inte ha honom under lönetaktet. Michael i sin tur som vill tillbaka till NHL så snart som möjligt ser detta som en chans att äntligen få spela hockey igen och att få komma i form. Efter att ha tränat med honom dagtid ett par veckor kan jag säga att han verkligen har hållt i gång med sin träning och kommer att anpassa sig till matchtempot väldigt fort. Skulle något lag i NHL vilja ha honom nu så får dom helt enkelt tradea honom från Caps.

Jag är glad för Micke att han äntligen ska få spela matcher igen, men är så klart ledsen att han inte är kvar här så jag kan umgås med honom.

I morgon är det sista veckan innan jul ledigt i Sverige, denna vecka avslutas med tuffa derby matcher mot Little Caps.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: