Wednesday, December 16, 2009

Skridskostark!

Vilken comeback av Michael på isen, i kvällens Grand Rapids match mot Peoria Rivermen så svarade han för 3 assist när det vart 3-3 efter full tid. Imponerande när han har varit borta från matchspel så pass länge. Men sedan förlorade de i straffläggning efter att Michael var en av flera som missade sin straff.

Jag hade träning med Walter Johnson igen efter fredagens skandal match. I dag såg jag till att laget hade roligt tillsammans och det vart mycket skratt och en avslappnad stämmning på träningen. Det behövdes verkligen och vi kunde fokusera på nästa match. På Torsdags ska jag och min assisterande coach ha möte med några av det bättre spelarna så dom förstår hur vi ser på det hela och deras insats.

Efter träningen åkte jag till Montgomery Mall och åt en sen lunch och handlade några julklappar, det känns verkligen inte som att det bara är 9 dagar kvar till julafton och 7 dagar tills jag kommer hem till Sverige. Denna höstsäsong har verkligen gott fort och gott upp och ner resultatmässigt i hockeyn.

Efter maten åkte jag till Rockville för träning med 97 och 98orna där vi började med video med 97orna från helgens 2 matcher. Det var många enkla misstag som begicks och vi studerade dessa mer i detalj och förhoppningsvis lärde sig spelarna mycket av detta. Det är alltid lättare att se vad man gör bra och dåligt när man ser sig själv på en tv skärm. Tyvärr missade vi några av spelarna på grund av skador och sjukdomar.

På isen jobbade vi med fartfyllda skridskoövningar med puck och avslut på mål, tempot var hyfsat och vissa spelare slet mer än andra som vanligt.

Godnatt!
Fredrik Nygren

No comments: