Monday, December 21, 2009

Last Day!


Så det vart inga matcher i dag heller på grund av snön som hade lagt sig tungt över stan. Det hade dock slutat snöa när jag vaknade upp i morse men det var inte plogat överallt och folk hade svårt att komma ut med sina bilar. Så i stället vart det en lugn och tråkig Söndag där jag trost allt kunde packa det sista inför morgondagens hemresa.

Jag är väldigt glad att få komma hem ett par dagar och det känns riktigt spännande och kul. Jag hoppas att inte flighten är försenad något utan att vi kan ge oss av 17.20 som planerat och landa i Köpenhamn 8 timmar senare. 9.20 landar jag på Arlanda.

På kvällen vart det dock hockey då jag hade min egen match med Rebels. För tredje matchen i rad hade jag 2 mål och 2 assist, men det hjälpte inte i dag heller då vi förlorade med 8-5 i en match där vi var bättre men hade problem att göra mål. Vi sköt 48 skott men gjorde bara 5 mål och det är för dåligt. Men det var en rolig match och spela och jag hade riktigt mycket energi och kände mig pigg. Jag fick dock en armbåge över näsan som tyvärr gjorde riktigt ont, men det går nog över.

Innan matchen hann jag träffa Nicklas och Green en snabbis för att få en present till Jordy signerad av Mike. Hans öga var kol svart efter tacklingen han fick bakifrån mot Colorado. Jag önskade dem God Jul och begav mig sedan till rinken.

Nu måste jag duscha och sedan sova!

Vi ses på Tisdag!
Fredrik Nygren

No comments: