Monday, December 7, 2009

Good day for hockey!

Jag kom precis hem från min egen mach med "Rebels" där vi ikväll mötte 2an i serien TFS. Det som startade som en riktigt dålig match för våran del (6-1 efter första perioden) skulle bli bättre i andra perioden. Första bytet i andra perioden sätter vi 2-6 och får ny energi, vi vinner till slut perioden med 3-0 och ligger då under med 4-6.

I andra tappar domaren kontrollen och ger oss 2 billiga utvisingar och TFS gör mål i 5-3 spel.
Matchen slutar sedan 9-5 till TFS, men med en jämnare målvakt och domare så kunde vi ha vunnit denna match. Själv hade jag min bästa match för säsongen och gjorde 2 mål och 2 assist, så nu är jag uppe på 31 poäng på 13 matcher. TFS egen Sean Avery (Skit snackare) åkte runt och pratade med mig hela matchen, men det var ok för han var snäll i dag. Förra matchen började vi nästan att slåss, men i dag skämtade han mer.

Tidigare under dagen hade jag coachat både 98orn och 97orna och sedan gästcoachat mitt gamla lag 96orna. 98orna svarade för en mycket bättre match i dag mot JR Flyers och lyckades spela 3-3 i en match som var en av de bättre under säsongen. Sedan vann 97orna också mot JR Flyers och svarade för en 3 vinster helg. 96orna spelade oavgjort mot samma motstånd 2-2, det var kul att få se de gamla spelarna i action ute på isen igen.

Det har varit en lång dag med totalt 4st matcher för min del, men det har varit roligt också.

Vi ses i morgon!
Fredrik Nygren

No comments: