Friday, December 18, 2009

Kings!

Kingstatus!


Jag och Thomas hade under vår tid med Stockans 94or ett uttryck som hetter "Kingstatus" och det byggde helt enkelt på det bästa. När laget skötte sig exemplariskt på eller utanför isen så kallade vi det kingstatus. Denna kingstatus skulle leda till en väldigt bra ishockey på planen som skulle leda till stora framgångar. Det året vann vi blandannat en stor tunering i Finland, men lyckades förlora en väldigt bra match mot D/E Hockey i slutspelet i mitt i cupen. Även fast spelarna i den matchen verkligen visade kingstatus så räckte det som sagt inte enda fram utan vi förlorade i sudden.


När jag har individuella samtal med spelarna som jag har just nu med 97orna så försöker jag börja med att lyfta fram deras starka sidor för att sedan ge dem eventuell kritik för att sedan avsluta med något positivt igen. I dag hade jag samtal med 2 väldigt hårt arbetande spelare och då kom jag att tänka på kingstatusen som dom måste visa hela tiden. Det finns bara en väg till framgång och den heter hårt arbete, och det är spelaren själv som sätter sina begränsningar på hur bra han vill bli. Jobbar man alltid efter ett motto som kingstatus så har man större chans att komma långt än den som nöjer sig med lagom eller lite.

3 ispass avklarades under dagen och det var lite olika teman på dessa. WJ passet byggde mycket på passningar och numerära överlägen i anfallszon. TM 98 handlade mycket om fysikst spel med mycket närkampsövningar, detta gillade Brandon och Dylan som körde riktigt bra i dag. 97 passet byggde mer på snabba puckförflyttningar och mycket tempo på skridskorna, men även en del fysiskt spel.

I helgen spelar 97orna derbyn mot Washington Little Caps, detta brukar alltid bli bra och fartfyllda matcher.


See you!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Det var ett bra ord som appelerar till rätt känslor, är man en "king" så har man gjort något riktigt riktigt bra. Bra skrivet Fredrik. Kul att du kommer ihåg det.

Anonymous said...

Det var ett bra ord som appelerar till rätt känslor, är man en "king" så har man gjort något riktigt riktigt bra. Kul att du kommer ihåg det.