Thursday, December 10, 2009

Snabba vägen!

Va fort och smidigt det gick att ta sig till rinken (Laurel) i dag, det som kan ta över en timme under vardagar tog bara 30 minuter så det var väldigt tacksamt. Jag hade i kväll 2 st träningar, 97orna och 96orna. Jag brukar hjälpa 96 laget på Onsdagar när dom har teknik träning och i dag tränade vi i stort sätt bara passningar i en timme.

Innan det så hade jag som sagt 97 träningen där det vart ett rätt blandat pass, vi började med 5-5 spel där vi jobbade extra med försvarszon och anfallszon. Det var bra energi och mycket vilja under övningen. Sedan försvann målvakterna för målvaktsträning och jag körde skridsko teknik med utespelarna som verkligen behövde träna på sin baklänges åkning, så vi tränade på det i 30 minuter med olika övningar. Jag hade innan passet bett alla som brukar knyta skridskorna hela vägen upp att lämna ett hål öppet innan träningen och det första Josh säger efter 1 minut på isen är, -Coach, I feel free! Dom flesta hade redan lämnat ett hål öppet (eller 2) men för några var det en nyhet.

Efter skridskoåkningen hade vi skott träning i 15 minuter där de fick tips och idéer hur de kunde förbättra sina skott.

Tidigare på dagen hade jag gjort lite jobb hemma och även hunnit med en kaffe på Starbucks. Jag jobbar just nu med att få i ordning min skatt som ska betalas, det är mycket som ska hållas reda på men som tur är får jag hjälp.

I helgen möter båda mina lag Mid Fairfield och gissa om spelarna är laddade redan nu, dom har bett alla föräldrar att bära rött på läktaren så att dom ska bli extra taggade. Vi får hoppas att det hjälper.

Mitt High School lags fans är de värsta och bästa i ligan och i senaste matchen så skrek dom högt och slog på glaset. Jag hörde även att dom hade slängt in mynt på isen efter matchen. Så nu är det bittra miner hos rektorer och lärare som vill ha polisbevakning till nästa match. Jag tyckte personligen att detta var lite löjligt då de är barn och inga Hooligans. Så vi får se vad som händer men det är många människor som är bekymrade över detta och vill att vi skall spela inför tomma läktare till nästa match. Låter nästan som allsvenskan i fotboll i Sverige.

Bed Time!
Fredrik Nygren

No comments: