Wednesday, December 9, 2009

Inte ledigt!

En av de mest fullspäckade dagarna på länge är nu över.
Jag vaknade upp i morse och textade Micke och frågade om han fortfarande ville träna på is, som han vill i går. Han sa att vi skulle mötas 10.20 så jag åt frukost och gjorde mig i ordning för att åka till Rockville och träna med honom. I dag gjorde jag mycket övningar med tvära svängar där han var tvungen att använda överstegssåkning. Han körde på bra och intensivt i nästan en timme innan jag var tvungen att åka för ett lunch möte med chefen för Washington All Stars.

Vi hade en lång lunch och han ville att jag skulle jobba för dem i år igen efter förra säsongen som vart väldigt lyckad. Han ville i år att jag skulle coacha 3 lag i 3 tuneringar, under våren och sommaren. Vi får se hur jag gör då jag inte har bestämt hur det blir till Våren och sommaren än. Men det är ju alltid intressant och kul att coacha i lite nya tuneringar.

Sedan begav jag mig direkt till Cabin Johns ishall där WJ spelarna väntade för en dryg timmes träning. I dag tränade vi i stort sätt bara på postionering i försvarszon och anfallszon, det gick väl ok men inte jätte bra. Det finns mycket att jobba med i detta lag, men vi kämpar på.

Efter WJ träningen åkte jag hem en timme och styrketränade lite innan det var dags för Team Maryland träning. Först hade jag off ice med båda lagen och vi jobbade med 10st stationer med allt från benböj till armhävningar. Efter fysen var det dags för is där vi också jobbade med stationer. Sen var det dags att åka hem.

Nu är jag trött men i morgon blir det lite lugnare!
Fredrik Nygren

No comments: