Saturday, August 8, 2009

TV Pucken!


I dag avslutades JHC 97s uppstarts vecka men redan i morgon bitti så är det dags igen för en vanlig lagträning. Det har varit riktigt kul att få lära känna detta lag och dess individer, och dom har jobbat på riktigt bra under veckan. Därför har jag bestämt mig att fortsätta med dom en vecka till, tills jag åker tillbaka till USA. Det känns roligt och inspirerande att få vara en liten del av deras uppladdning för säsongen och Resport Trophy som närmar sig med stormsteg. Jag hoppas att de kan ta del av det jag försöker lära dom.


Vi hade även en prisutdelning i dag där 4a priser delades ut för olika prestaioner under veckan.
Veckan kompis: Andreas (För en härlig personlighet och omtyckt av alla)
Veckans Hårding: Wincent (För sitt orädda och tuffa spel)
Veckans Raket: Jonathan (För sin formkurva under campen)
Veckans Kämpe: Isak (För sitt otroliga slit och en vinnar instinkt utöver det vanliga)

Jag hade velat dela ut 22 priser för alla bidrog på sitt sätt till att göra veckan till en utvecklande och rolig upplevelse. Men i samråd med mina ass tränare så fick dessa bli de "utvalda" denna gång.

I dag fick jag även ta del av TV-Pucks truppen för 94or i Stockholm. Som vanligt finns det skrällar och överaskningar med.
Mv:
Oskar Dansk DIF
Joakim Häggqvist Nacka HK
Tim Sandberg DIF

B:
Linus Arnesson DIF
Joakim Liliehöök SDE
Victor Karlsson Huddinge
Jens Sandehult FIK
Jesper Pettersson FIK Ass-kapten
Kristoffer Brun AIK
Samuel Delfalk Nacka HK
Jakob Spångberg SDE

F:
Mattias Kalin SDE Kapten
Fredrik Anderberg SDE
Filip Sandberg AIK
Marcus Fornell Huddinge
Tobias Liljendahl Väsby IK Ass-kapten
Jakob Lundin SDE
Henrik Rommel AIK
Alexander Wennberg Boo IF
Victor Stoppel DIF
Daniel Wahl AIK
Henrik Nyberg DIF
Viktor Liljegren DIF
5 SDE
5 DIF
4 AIK
2 Huddinge
2 Nacka HK
2 FIK
1 Boo IF
1 Väsby IK

Av alla dessa spelare har jag tränat 2 stycken under minst en säsong eller mer (Brun och Pettersson). Men då jag jobbat mycket på camper och liknande så har jag stött på alla under åren. Många duktiga hockeyspelare i denna trupp. Jag är lite förvånad över 2-3 namn, men så kommer det nog alltid att vara. Alla tränare tittar på olika saker och har olika värderingar för vad som passar just deras spel. Men jag är oerhört glad för alla spelare och deras familjer och önskar dom verkligen lycka till.


Kör hårt!
Fredrik Nygren

4 comments:

Anonymous said...

Skulle va kul med lite vassa kommentarer....
Du har sett dessa spelare och kan dom mer än Hjärpe eftersom du tränat Stockan 94
kom igen nämn några spelare som borde fått chansen
Eller är det så i hockey världen
va tyst du vet aldrig vem du möter längre fram
Stockholm hade behövt två av 30 manna truppen två matchvinnare som kan gå långt inom hockeyn.
ps din blogg är bra men behöver lite sting..

Fredrik Nygren said...

Jag förstår vad du menar och visst känner jag till 94a kullen riktigt bra, men jag har ju tyvärr varit ifrån den en säsong och då hinner det hända mycket!
Läs mer i dagens inlägg så lovar jag att ta upp det!

Wincent #68 said...

tja fredde! Vi kom tvåa i ragges cup. Det känns som om vi har höjt oss ett snäpp efter dina två veckor.
Jag hoppas att jag får träffa dig någon mer gång. Och glöm inte att om vi kommer till dig vill jag täffa ovechkin med bara dig =)

mvh wincent Blomdahl.

Fredrik Nygren said...

Tja Wincent,
Kul att ni känner er bättre, det beror på att ni jobbar hårdare.
Självklart ses vi snart igen!