Monday, August 24, 2009

Svenskt inslag!

I dag bjöds det på "Swedish Meatballs" i ishallen. En av mammorna i laget hade lagat egna köttbullar för att hedra lagets coach, så det var ju väldigt snällt. Spelarna i 97 laget verkade gilla dessa köttbullar väldigt mycket åt och ordentligt.

Innan lunchen hade vi hunnit med 3 timmar is med vardera lag där det jobbades på bra i dag. Helt klart den bästa dagen på campen, alla krigade och började förstå allvaret i våran "lek" som kallas ishockey.

Under sista fysen skulle vi köra lite skogshockey, men det slutade inte så bra då någon retat upp eller trampat i ett bo fyllt av arga bin. Så jag vart stucken 4 gånger, min ass coach 2 gånger och 2 spelare varsin gång. Som tur var så klarade sig alla 4 med lindriga skador och vi kunde fortsätta fysen som blev lite lugnare efter detta.

Efter detta hade jag coach möte tillsammans med alla tränare i klubben, vi pratade om säsongen och målvaktstränaren Ryan drog ut lite på tiden med ett långt prat om målvaktsträning.

Efter detta möte vart det ytterligare ett möte med en High School som jag troligtvis skall coacha denna säsong, spelarna som är födda mellan 95-91 håller tydligen väldigt blandad nivå, men det kan bli kul. Jag ska bestämma mig under veckan om jag tar det eller inte, skolan heter Walter Johnson.
Efter ishallen åt jag Jason och Nick middag och tog en kaffe på Starbucks!

God natt!
Fredrik Nygren

No comments: