Saturday, August 22, 2009

Mini Camp!

I dag startade så äntligen säsongen med lagen.
Jag som gillar att träna mycket med mina lag slog i hop de 2 första träningarna så varje lag fick 3 timmar is var i stället för 2. De 2 första timmarna vart det teknik träning och smålagsspel, efter detta fick 98orna 10 minuters rast innan det var dags för en timme till på isen, men fokus på passningar.

97 körde en timme fys och gick sedan på för sin 3e is timme, deras pass vart liknade men med lite svårare övningar. Jag tyckte att det slarvades alldelles för mycket i början men med tiden vart det bättre.

Vi hade även lag möte med båda lagen för att sedan avsluta dagen med lite fotboll och basket.

Jag fick en fråga av en pappa i 97orna vad mitt första intryck av spelarna och laget var jämfört med de svenska lagen jag sett i år (JHC och Stockan). Intressant fråga som är väldigt svår att svara på, men som jag har sagt tidigare så känns det som att det går lite fortare här. Medan den individuella tekniken är lite bättre i Sverige.

I morgon är det is igen klockan 8.00 och vi kör till 15.00, man blir riktigt trött av dessa dagar men det är riktigt roligt att vara i gång igen och jag brinner verkligen för det här.

Hockey Hockey!
Fredrik Nygren

No comments: