Wednesday, August 5, 2009

Cooper test!

Det stod för ett tag sedan en artikel i Aftonbladet att Linus hade kommit sist på Cooper testet i SSK A-lag och efterssom jag träffade Linus i dag och inte hade läst artikeln innan så var jag tvungen att fråga om hans tid. Så i dag kan jag avslöja att hans tid var "oslagbara" 12.50.

Olle Strömvall från Sollentunas A-lag (blivande College student) berättade stolt att han slår det alla dagar i veckan, men till Linus försvar och hans egen motivering så kan jag säga att som tur är avgörs inte Elitserien eller hockeykunskaperna i löpspåret.

I dag körde JHC 97 på riktigt bra och efter en timmes hård morgonfys hade dom sitt bästa ispass för veckan. På fysen jobbade vi med 5 stationer där de fick ta sig fram i sin egen takt och tempo, men där jag var riktigt imponerad av att alla verkligen körde på bra. Till och med de grabbar som gillar att "softa" och prata skit med polarna tränade. Bäst var nog Wincent och Andreas som triggade varandra att köra hårdare hela tiden. Så dom körde extra reps varje gång.


Som tidigare nämnt fungerade även isen riktigt bra och det märks att spelarna börjar hitta tillbaks till den rätta känslan. På eftermiddagen började isen sämre, offokuserat och trötta spelare slarvade och såg omotiverade ut. Så efter några hårda skridsko vändor från sida till sida förstod dom allvaret och skärpte till sig. Jag berättade även att misstag är okej om man försöker vara kreativ och tänja på sina gränser och utmana sig själv. Men att göra misstag på grund av dåligt fokus är inte okej när det är en lagidrott för då drabbar det dem som verkligen vill.

I morgon är det is redan klockan 8.00, och det känns som att det kan bli ett riktigt bra morgon pass.

God natt!
Fredrik Nygren

No comments: