Monday, August 17, 2009

Mareld!

Det är sensommar i Sverige och jag är på väg härifrån.

Det är så klart Lars Winnerbäcks låt Mareld som återigen nynnans på mina läppar. Sista natten i Sverige för den här gången och visst känns det jobbigt att återigen kämna släkt och vänner och bege sig iväg. Det är jobbigt med dessa omställningar rent psykiskt, man vänjer sig och lämnar, sedan vänjer man sig igen och då är det dags att lämna igen. Jag gillar Sverige och har trivts bra i sommar, det finns även saker jag skulle kunna tänka mig att stanna kvar för. Men jag återkommer väl snart igen.

Sista dagen avslutades med en oerhört smärtsam DIF match mot Örebro som jag tittade på tillsammans med mina vänner. Det gör ont att se dem förlora gång efter gång, och efter varje match väcks ett nytt hopp om nästa match. Men det händer ju aldrig att dom vinner och detta leder rakt ner i Superettan och derbyn mot lag som Väsby och Assyriska. Det är helt sjukt när DIF bara för några år sedan spelade mot Juventus. Nu blir det Csport framför datan där man får följa eländet i stället. Tidigare på dagen umgicks jag med Linus och Humlan som ville att jag skulle göra lite reklam för Tumba 95 som söker spelare.

Klockan närmar sig midnatt och jag ska upp vid halv 5 för att ta ett flyg som går 7.20 från Arlanda. Jag landar i DC 20.00 svensk tid, vilket är 14.00 i Amerika i morgon kväll.

Jag kommer att sakna många personer här hemma och jag hoppas att ni fortsätter att följa mina äventyr här på bloggen. Skriv mer kommentarer så att jag vet att ni är med mig!


Hälsningar
Fredrik Nygren

6 comments:

Sivan said...

Vi är alltid med dig!

Thomas Ahlerup said...

Klart vi läser bloggen Freddan, du skall inte tro du kommer undan bara för att du åker över pölen.

Du kommer att ha det ännu bättre i år än förra året. Man blir förvånad av hur anpassningsbar mäniskan ändå är när det gäller att anpassa sig till nya miljöer. OCh siktar du på ett liv som framgångsrik hockey coach får du nog vänja dig vid många nya vänner och massor av uppbrott....anställningstrygghet för en hockeytränare -vad är det?? Lev väl.. Rutan hälsar

Sivers said...

vi är alltid med dig!

Bobby said...

Jag är med dig!

Anonymous said...

Hej Fredrik!
Synd att du hann joina hem till oss innan du åkte :(
Hade varit kul med en NHL-match och lite brottning.....
// Sebbe Hartmann

Anonymous said...

Ha det så kul nu käre svåger och skriv mycket och ofta om dina tankar och känslor!!


Kramar Sandrita