Sunday, August 16, 2009

Lyckligt slut!

Alla sagor har sitt slut, och även denna sommar lider mot sitt slut och det är dags för mig att åka tillbaks till livet i USA snart igen. Min näst sista dag i Sverige tillbringade jag i Järfälla ishall för en avskeds match mot Strängnäs. Vi spelade ut dom fullständigt men vann bara med 4-1 (43-4 i skott). JHC spelade bra och hade mycket energi och jag var glad att dom kunde släppa loss. Tyvärr kunde målskörden varit bättre men Strängnäs målvakt gjorde en bra insats.
Det har varit riktigt kul att få vara med detta lag i 2 veckor och jag hoppas jag får se mer av dem i framtiden.

Efter matchen satt jag ner med Matte (tränaren) och gick igenom några av övningarna jag hade kört under dessa 2 veckor.

Sedan bar det av till Nacka Forum och lite lunch med Jonas för att sedan titta på SDE-Nacka 94 där Nacka vann med 4-3. Det var kul att få se ett par av mina gamla spelare i Stockan 94 som jobbade på bra. Efter denna match var det j18 match mellan samma 2 föreningar, där såg jag bara 1 period innan det bar av hem till mor och middag med familjen. Mamma, bröderna, Sandra och brorsdöttrarna var med och vi hade trevligt. Känns konstigt när man inte kommer att se dom på länge igen.

I morgon blir det sista dagen i Sverige för denna gång, men det ska bli kul att få börja träna mina amerikanska lag igen. Jag har saknat spelarna där!

Sov gott!
Fredrik Nygren

3 comments:

Anonymous said...

Freddy!!

Thomas Ahlerup said...

Ha en bra resa "hem" till USA.

Anonymous said...

vistelse i sverige