Sunday, August 23, 2009

Teknik!

Andra dagen på träningslägret var lika hård men rolig som den första. Vi började återigen 8.00 på morgon och båda lagen fick 3 timmar is och 2 timmar fys var. Första 2 timmarna innehöll teknik, passningar och smålagsspel. Under det passet tyckte jag att det var bra fokus och noggrannhet bland spelarma. Dom jobbade på och kämpade större delen av passet.

Under nästa pass så gjorde 97orna ett riktigt bra pass medan 98orna såg riktigt sega ut under början av sitt pass. Därför vart det några härliga skridsko vändor fram och tillbaks längs banan så att dom förstår vad hårt arbete innebär. Jag förklarade för dom att de måste jobba för det de vill ha, vill man vinna matcher och tuneringar måste man jobba för det. Precis på samma sätt som du jobbar för din lön när du blir vuxen, eller för dina betyg i skolan.

Efter detta vart det mycket bättre och spelarna visade en helt annan attityd och inställning till sin träning. Men som vanligt med barn i denna ålder så måste man påminna dom dagligen om dessa saker, annars faller de lätt tillbaka till en bekväm nivå.

Det sista fyspasset gick bra i dag och vi har tränat mycket teknik under helgen både på och utanför isen, jag har sagt till spelarna att vi ska ha den bästa klubbtekniken i serierna som lag. Men även detta kräver mycket träning, så jag tog med mig svenska teknik kulor till USA så att vi kan träna dagligen med dessa.

På kvällen tittade jag på filmen Gran Turino som var riktigt bra faktiskt, men med ett lite trist slut.

I morgon börjar vi om igen!
Fredrik Nygren

3 comments:

Anonymous said...

jhc97 - stockan97 1-3

Anonymous said...

Hej Nygren !

Stockan vann mot järfälla med 3-1 efter tre perioder.
må gott ! fam stolpe

Fredrik Nygren said...

Tack Leo för din uppdate och grattis till vinsten och ditt mål!
Fortsätt att skirva i min blogg!