Wednesday, August 26, 2009

Forechecking!

I dag skulle jag hjälpa Johan som spelar med u18 laget denna säsong med en amerikansk mobiltelefon, men då han hade glömt sitt pass så var vi tvungna att vänta. Vi åt i alla fall lunch och åkte tillsammans till ishallen.

Jag hade först ett möte med 97 laget där vi gick igenom lite enkla grunder i spelet. Spelarna hade fått ett litet häfte på saker som jag ville att dom skulle kunna. Så i dag hade jag ett litet muntligt förhör på detta. De flesta gjorde bra i från sig, men vissa hade ingen aning alls.

Efter detta var det dags för dagens första ispass där det var bra fart och bättre passningar än gårdagen. Vi fortsatte med 2-1 också som gick så dåligt igår, som tur var såg det lite bättre ut i dag. Det vart även lite 2-2 övningar.

Efter detta pass kom 98orna på isen och vi körde också mycket passningar inledningsvis för att sedan fortsätta mycket med närkamper. Det small på friskt i dag och några spelare fick även lite ont.

Under de resterande 2 passen vart det väldigt mycket närkamp och hård forechecking på schemat och även under dessa pass fick spelare ont i huvud, axlar och armbågar.

Sen hade 98orna ett liknande möte som 97ornas. Här var det riktigt bra pluggat på vissa håll, så det glädje mig mycket.

Efter träningen tyckte Bruce (Caps tränare) att jag hade mycket energi där ute på isen och att han var imponerad att jag orkade så mycket som 20 timmar is på 5 dagar, det hade han själv aldrig orkat sa han.

Nu är det dags för lite välbehövlig sömn!
Fredrik Nygren

No comments: