Thursday, August 13, 2009

Bärgning!

Åkte till Sundbyberg för att träffa min gode vän Jani för en lunch tillsammans innan han åker till Grekland i morgon bitti och under den tiden han är borta så har jag hunnit ge mig av till USA.
Men väldigt nära hans hus släpper avgassystemet och släpar i marken, Björn som äger bilen tycker att jag ska köra den till hans verkstad, men jag tycker det verkar riskabelt att köra med katalysatorn släpandes i backen. Så jag ringer en bärgare och får betala 1800kr för kalaset. Jag hann träffa Jani i 10 minuter i alla fall, i väntan på bärgningsbilen.

Väl hos Björnes verkstad så får jag låna en ny bil av honom och kan därför köra tillbaka till Norrort. Jag hade tänkt att titta på DIF BJ mot Färjestad i Verner cup på Ritorp, men hann inte det med tanke på det inträffade. I stället fick jag åka direkt till Järfälla ishall för fys med 97 laget. Vi körde mycket balans och teknik i dag men även en del styrka och snabbhet. På isen var det teknik och lite olika spel övningar. Dom körde på hyfsat bra dagen efter match och vi avslutade med 15 minuters smålagsspel.

Jag fick en anonym kommentar på inlägget som hette TV-Pucken, där personen frågade om jag inte kunde nämna några spelare som borde varit med i truppen efterssom jag känner till 94 kullen bra. Visst känner jag till kullen bra efterssom jag jobbat med den i över 4 år och stött på de flesta spelarna. Men ett år i från spelarna har gjort mer än vad jag trodde, det har hänt så himla mycket under detta år. Många har växt, fått skägg och basröst, även deras spel på isen har förändrats i takt med storleken, både positivt och negativt. Detta leder ju till att mina kunskaper om spelarna har försämrats. Men visst kan jag sakna spelare som Molnar, Kristoffersson och Westlund. Wille Westlund, har alltid varit en top back bland 94or i Stockholm, trots att han är 95a. I år har han tydligen blivit ännu bättre och verkligen bevisat att han är bland dom bästa. Men jag antar att han inte kom med på grund av sin ålder då det redan fanns en 95a i truppen (Liljendahl).

Det finns flera spelare som jag tycker skulle fått chansen, men alla tränare tittar på olika saker och egenskaper hos spelarna och denna säsong verkar man ha gott mycket på storlek och fysiska egenskaper. Men även fått in ett par riktigt tekniska och målfarliga lirare, vissa har till och med både och. Titta bara på en sån som Jesper Pettersson, fysisk, stark, orädd, teknisk, snabb, inteligent och ett bra skott.

Detta lag blir riktigt bra oavsett vad folk säger, ett stort och starkt lag som blir jobbigt att möta för de andra regionerna. Olika spelartyper, men får tränarna i hop det så blir det guld till Stockholm!

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: