Saturday, August 15, 2009

Håll i hatten!

Ispass på Stockhagen kl.14 med 97orna, innan det mötte jag upp Olle för en lunch.
Det är något magiskt på Stockhagen som gör att det är svårt att slita sig därifrån, man blir så glad av folk där. Vaktmästarna, Sillen och Mia på kontoret och spelarna i alla lagen. 97orna hade tidigare i veckan frågat om jag kunde köra ett teknikpass med dom, och i dag var det den enda dagen som passade. Dom är riktigt bra, men som Gutsav B sa till mig i dag så är det alltid svårt att fortsätta vinna efter en säsong där man har vunnit det mesta. Det gäller att vara ödmjuk och kriga hårt. Stora ord från en 12 åring!

Även 96, 98, 99 och 00orna var där och tränade så då träffade jag många bekanta ansikten. Jag passade på att prata en stund med Cissi och Björnfot som körde på med 96 resp. 99, det verkade gå bra för båda lagen.

Sedan var jag tvungen att lämna idrottsplatsen för den här gången och bege mig till Uppsala för en träning med Almtuna 96. Dom hade jag inte sett så mycket, utam mest hört att dom var bra, så det skulle bli spännande att se dom live. Det var en stor trupp på ca 30 spelare där det fanns mycket talang och vilja. Det var mycket nytt för dom när jag körde mina övningar och det är alltid kul tycker jag, när dom får testa nya saker. Dom gjorde det bra och i nästan 2 timmar tränade vi teknik, kaos övningar, 2-1, 3-3 och spel.

I morgon är det träning med mitt kära JHC 97 igen, det ska bli kul att se dom igen efter en dags frånvaro. JHC-Stockan i Resport final 2009!

God natt!
Fredrik Nygren

No comments: