Saturday, October 25, 2008

Snart 2 månader!


Hej hopp!

Nu är det många som har frågat om presidentvalet här och ja, jag bor i huvudstaden med vita huset och allting, MEN jag bryr mig faktiskt inte om vem som blir president. Lika lite som jag bryr mig om sossarna eller moderaterna vinner hemma i sverige! Det finns alltid några fördelar med båda alternativen men desto mer nackdelar.
Men visst märks det att det stundas val här, klistermärken på bilar och tv debatter till höger och vänster. Men enligt alla experter så har Obama redan vunnit!

Jag har blivit en livsnjutare som kan sitta på Starbucks i en timme och bara ta det lungt eller lika gärna gå i affärer och bara kika! Det är anmärkningsvärt hur lite vackra damer man ser här jämfört med hemma i sverige. På eftermiddagarna taggar jag till och ger mitt yttersta för att utveckla alla hockeyintresserade ungdomar här.
Det är det jag gillar att göra, det är mitt liv!

Det är bekvämt att ha det svenska så nära i familjen Nylander, det känns mer som att vara på hemmaplan då. Med god mat och marabou mjölkchoklad.

Jag kan se hur mycket NHL hockey jag vill, och visst är det kul att följa Caps när man känner 2 spelare i laget. Men ändå sitter man fastklistrad framför datan och tittar på klipp från DIF i hockey och fotboll!

I morgon är det dags för Team Marylands 96or och 97or att visa sin stolthet i matcher igen!

Jag skrev den 31 augusti följande:
"Arlanda kan dock bli bra i år om dom spelar ihop ett första lag och ökar kraven i laget. Men tyvärr tror jag att dom behöver ett par månader till på sig."

Det har nu gått 2 månader sen dess och jag hade nog räknat med 1-2 till men imponerande nog slog dom Stockan ikväll med 5-0! Starkt!

Men känner jag Stockan spelarna rätt så blir detta en väckarklocka och nästa match hittar dom tillbaka till formen igen och i slutet av säsongen med ett Div 1 kontrakt i handen.

Annars imponerande av Spånga att spela 3-3 mot Väsby i samma serie ikväll!

Kämpa vilda Väsby, ni kommer också igen!

Kör, skjortan hänger utanför!
Fredrik Nygren

3 comments:

Anonymous said...

Jag har ju sagt det här med damerna
till dig

Anonymous said...

Spånga var åldersdopade!.....:-(

Anonymous said...

vi kom igen, torsk med "bara" 3-2 mot DE på bortais;)