Thursday, October 16, 2008

Bondra!


En dag som denna så finns det inte så mycket att skriva, kan bli enformigt men jag ska försöka!

Lunchen i dag är god men inte super god men ändå så äter jag den ofta, det är mexikanskt och heter Fajita Burito, ett tortillia bröd med ris, kylckling, stekta peppers, sallad, ost, salsa och creme fresche. Jag äter den för att jag nog är lite rädd för att testa nya lunchresturanger! Men sometimes I eat diffrent!

Sen vart det faktiskt en Smothie från Smothie king i stället för starbucks, men jag fick ändå en kopp kaffe på rinken. Men smothien var mycket god och det kan mycket väl bli fler besök där.

Sen hem till mina svenska vänner och pingis med Alex (som vann med 2-1), vi spelar dock ruggit jämnt. Han är grym på forehand och jag på backhand.

Sen till Laurel och träning med 96orna, Alex och William var med i dag och träningen gick bra. Peter Bondra var med på isen och jag bad honom lära våra forwards att teka och dom lärde sig fort! Sen var han med och finslipade lite på vårt powerplay!
Kul med en sådan duktig hockeyspelare på isen som hjälptränare, då kan man ta ett litet steg tillbaka och låta honom visa nya saker.

Annars var det mycket spel och cheking på dagens träning, jag utsåg även den första assisterande kaptenen bakom Jack och det blev Ian som är en ledare på isen och alltid sätter laget före sig själv!

Sen hem till Nylanders igen och jag och Alex gjorde världens godaste milkshake.
Här är receptet:
-4 skopor vaniljglass
-Halv liter mjölk
-Halv påse Ahlgrens bilar
-8 rutor marabou mjölk choklad
-10 frysta jordgubbar
-3 matskedar Granatäpple juice

Riktigt bra!!

Ha det så gott allesammans!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Den lät ju sjuuuuukt god. Och väldigt kaloririk ;)

På tal om kalorier. Hur går det med besöken i rummet där det låg skivstänger och hantlar och kikade uppmanande på dig?

Fredrik Nygren said...

Jag tranar 10 pass om dagen sa klart!!!