Wednesday, October 8, 2008

Kalas!

I dag började jag jobba med en säsongsplanering för båda lagen och det svåraste är nog att få det till engelska från svenska. Men det blir säkert bra till slut.
Sen åkte jag till Micke och spelade lite pingis med Alex som vann första matchen med 3-0 och andra med 3-2 i set. Han är duktig, och ja är inte så värst duktig i pingis, men det är kul.

Sen åkte vi till träningen och den gick hyfsat, 97orna ser lite okoncentrerade ut och jag och Andre hade ett långt snack med dem efter träningen och berätta att jag är tillbaka nu. Så jag hoppas det går bättre igen, det finns mycket talang i det laget.
I helgen ska dom spela Silver Sticks och jag ska coacha dom på fredag och Söndag, tyvärr missar jag lördag då jag är i New York med 96orna. Kul att få se storstan lite, om jag hinner det vill säga.

Efter träningen hade vi ett litet kalas för Mike som fyllde 36 i fredags, jag hade köpt 2 t-shirts till honom som han verkade gilla, så det glädjer mig.
Vi åt goda köttfärsbiffar med potatis, stekt lök, sås och lingon sylt. Det smakade riktigt bra, och till efterrätt bakade Mike en tårta.

Jag undrar hur många läsare jag skulle tappa om jag försöker skriva på engelska i fortsättningen?
Let me know, under comments!

Sleep well!
Fredrik Nygren

7 comments:

Anonymous said...

Tycker det är roligt med den blandning som varit so far, go on mixing it.
Dad

Anonymous said...

det är bra som det är så fortsätt o mixa !!

Anonymous said...

Jag tycker det är kul att du skriver på engelska ibland

Anonymous said...

spelar ingen roll om det är eng eller svenska :)

Anonymous said...

Kör svenska, inte för att din engelska är dålig, snarare min.

Fredrik Nygren said...

Jag forsoker blanda lite!
Hoppas ingen misstycker allt for mycket!

Anonymous said...

Blandat är fint. Säg 3/5-delar svenska, 1/5-del engelska och 1/5-guest-stars så har du ett klockrent upplägg!(ja jag kommer att räkna ;))

Keep up the good work!