Tuesday, October 28, 2008

Alla jobb har sina baksidor!

Så var ännu en hockeyfri dag över.
Sov ut efter helgen och åt en god lunch!

Sen var jag i Mickes hus från 16 till sena kvällen.
Jag spelade lite pingis och billjard med barnen sen åt vi en god Pasta Carbonara till middag och tittade på en film på kvällen, I am a legend.
Helt okej film, men lite för äcklig för min smak! Gillar inte alls skräckfilmer och detta var någon form av det kändes det som!

Sen har några föräldrar börjat höra av sig angående sina barns speltid, så nu har man en del att ta tag i! Men det tillhör ju jobbet och alla jobb har sina mindre bekväma sidor.

Men hitills har jag inte märkt någon skillnad på klimatet gällande toppning och bänkning av spelare jämfört med i Sverige. Vi är nog lika goda kolsupare på båda sidor jordklotet.

Men föräldrar coachningen är mer öppen här, folk coachar sina barn på läktarn, parkeringsplatsen, i cafeterian osv. Medan i Sverige sker det mesta hemma vid köksbordet.

I morn ska jag ha möte med en pappa, föräldrarmöte med 97orna och träning med båda lagen.

Kan bli en tuff dag!
Fredrik Nygren

1 comment:

Thomas Ahlerup said...

kanske skall ha hjälm och inte din nya fina kepa på dig...he he