Friday, October 3, 2008

Powerplay!


I dag vaknade jag sent och åt mexikanskt till lunch!
Sen hämtade jag Alex och William till träningen, 97orna var först ut och såg ovanligt sega ut idag. Men desto bättre var 96orna som har tuneringen i helgen i Pennsylvania.
Första matchen är kl.20.00 i morgon!
97orna åker till New York för 2 leauge games.

Efter träningen var jag hos Micke som förövrigt fyller 36 i morgon Fredag!
Stort Grattis!!

Vi gick igenom lite övningar och han lärde mig lite nya powerplay varianter, kul med nya tips och ideér, lärde mig mycket under 30 minuters taktik snack.

Sen åkte jag hem!

DIF-Norrköping 1-1, ja vad säger man!
Det verkar inte gå så jätte bra för DIF fotboll just nu, hoppas verkligen på en uppryckning inför nästa säsong. Verkar vara interna problem också mellan spelare och ledare. Tråkigt att Komac uppförde sig illa efter bytet, han har varit en av de bättre i DIF i år.

LHC-DIF 3-2 efter sudden, Elitserien har hållt på under för kort tid för att göra den riktigt spännande, men DIF verkar helt klart blanda och ge. Hoppas de bara kan placera sig bland topplagen så man slipper alla nervösa streck matcher.

Dagens artikel hittade jag i Aftonbladets nätupplaga, med min kära väv Linus:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article3445000.ab

God morgon, Godnatt!
Fredrik Nygren

No comments: