Friday, July 30, 2010

Underbart!

Denna vecka måste gå till världshistorien som en av de snabbaste någonsin, det kändes nä,ligen som att campen började i går och slutade i dag. Men sanningen är den att vi har hunnit med 5 intensiva och riktigt roliga dagar men mycket och allsidig träning på isen. Jag och Raffe hade innan campen tagit fram 3st ledord som vi skulle genomsyra i träningen och använda som en röd tråd genom våra ispass.

Det första ordet var, Inställning/Attityd där det var viktigt att spelarna vågade ta för sig på isen och skulle visa mycket mod och självförtroende i sitt uppträdande både med och utan puck. Jämför jag inställningen med amerikanska spelare så är den i USA just nu bättre över lag, men det ska vi se till att ändra på.

Sedan jobbade vi med ordet, Split Vision där vi ville få upp blicken och huvudet på spelarna där de snabbt och enkelt lär sig att scanna av banan och spelet. Vi la därför in mycket kaos i träningen där många spelare var i gång samtidigt på små ytor.

Sista punkten var puckföring där vi ville att spelarna skulle kunna kontrolera pucken samtidigt som vi lyfte deras blick. De ska ha en bra och skön känsla med pucken på bladet och känna självförtroende i sitt spel.

Jag tycker att vi lyckades bra med att nå ut med dessa punkter och spelarna verkade väldigt nöjda efter campen. Många ville verkligen komma tillbaka nästa sommar igen, och jag ska börja jobba på att få till en camp då också.

Det tar på krafterna att vara i gång med hockeyn hela dagarna och jag är redan nu redo för en skön natts sömn.

Tack alla spelare på campen för ert underbara driv och härliga energi som gav mig mycket ork under veckan. Tack även till alla ledare och föräldrar som ställde upp.

Fredrik Nygren

2 comments:

stolpe said...

tack för en bra vecka !!

//Stolpe

Fredrik Nygren said...

Tack själv Leo, du bidrog med mycket energi och positiv stämmning under campen. Fortsätt att jobba hårt du är en väldigt duktig hockeyspelare!