Wednesday, July 7, 2010

Joe!

I morse försov jag mig, det bara händer i bland men oj vilken ångest man får när man har bokat in något. Jag skulle haft en lektion med Joe Snively i morse men vaknade inte i tid, men som tur var fanns det is lite senare under dagen också så vi kunde ha en lektion då i stället.

Jag åkte över till hans hus och plockade upp honom, men innan dess hann vi med en match i NHL 10 på Xbox som var jämn i 2 perioder innan han krossade mig i 3e. Sedan åkte vi till Ashburn Icehouse och hade en nästan 2 timmar lång träning där vi hann med relativt mycket. Det vart först mycket passningar från alla håll och vinklar och sen gick vi över på snabbhet i sidled där vi tränade på en ny fint för Joe. Han har väldigt lätt för att lära nya saker och har en riktigt bra känsla i det han gör. Så träningen gick väldigt bra och han imponerar väldigt mycket på mig varje gång jag ser honom på isen.

Senare på kvällen var det dags för min skills clinic med de yngre spelarna och i kväll tränade vi mycket på cross over (överstegs) åkning och nötte mycket grunder i detta moment. Spelarna såg över lag rätt trötta ut efter en lång 4e Juli helg, men till 2 måls spelet i slutet kom de flesta i gång.

Efter passet åt jag och Humlan en sen middag på Chipotle tillsammans med familjen Folke.

I morgon har jag 2st ispass på morgonen.
Fredrik Nygren


No comments: