Tuesday, July 6, 2010

Soccer skills!

I dag var det bra fart på mina 2 morgon pass, 7.00 dök det upp ett gäng spelare och vi tränade skridskor, passningar, skott och intensiva 1-1 övningar. Några av spelarna stannade kvar och några nya tillkom till nästa pass som var direkt efter då det handlade om Stickhandling clinic. Mycket nya övningar för många som säkert tänkte att det här var knäppa svenska övningar. Men det fungerade hur som helst bra och en spelare kom fram och frågade mig varför vi gör Fotbolls teknik övningar. Då log jag och svarade att det gör dig bättre så fortsätt att träna nu, det gjorde han så glatt. Det var blandad ålder på spelarna från 8 år upp till 16, men alla fick en bra och relativt intensiv träning.

Sedan åkte jag Shane och hans pappa till Ihop (Pannkaks hus) och åt en god frukost och planerade lite för framtiden. Shane är en riktigt duktig hockey spelare och en underbar människa med enormt mycket energi och positivitet i kroppen. En sådan människa som gör andra människor glada i sin närvaro.

Jag och Humlan utmanade sedan Dennis och Emil på en tennis match, det vart en dubbel och jag och Humlan vann till slut med 2-1 i set efter en väldigt jämn match där setten slutade 6-3, 5-7 och 6-4. Detta gjorde oss alla väldigt trötta i en 35 gradig värme och stekande sol, men vi orkade ändå med att åka till Montgomery Mall för en god Lunch där förlorande laget fick bjuda.

På kvällen åkte jag själv till Reston Ishall för en egen hockey match.

I morgon blir det mer ishockey då jag först har en privat lektion med den väldigt talangfulle 96an Joe på morgonen för att sedan ha min clinic på kvällen.

Fredrik Nygren

No comments: