Friday, July 9, 2010

Humlan flyger!

Då fick jag äntligen sova ut efter ett par rätt intensiva och långa dagar, det var tänkt att bröderna Folke skulle få en retur match i tennis men både dem och jag och Humlan var väldigt trötta så vi ställde in det. I stället åkte jag och Humlan till Montgomery Mall och köpte lite skor som han skulle ta med sig hem till sin familj. Han åker hem redan på Måndag då han har bokat om sin biljett på grund av begravning, så jag får stanna själv sista veckan.

Även fast det är väldigt tråkigt att han måste åka tidigare så är det kanske bra att få lite tid för sig själv nu när det är många känslor som bubblar runt i kroppen inför hemresan. Tiden bara rinner i väg och det är bara 11 dagar kvar nu, och det är kanske sista gången man ser många av dessa människor man har sett under 2 år.

I dag när jag kom till ishallen så var det ca. 10 st spelare där som ropar mitt namn så fort jag kom in genom dörren "FREDDY". Jag blir så glad när jag kommer till min arbetsplats och möts av en sådan positivitet och glädje, det får mig att växa som människa precis som efter kvällens träning så var det en spelare från campen på 10 år som kom fram och krama om mig och sa att det var hans sista träning i kväll för att nästa vecka åker han på semester.

I morgon har jag 2st ispass, ett på morgonen och ett på kvällen.

Vi ses igen,
Fredrik Nygren

No comments: