Wednesday, July 14, 2010

En stund för sig själv!

Jag behövde lite tid för mig själv så jag satte på Winnerbäck i bil stereon och åkte ner till Georgetown ett par timmar. Till tonerna av musiken så försökte jag rensa tankarna och börja ställa om huvudet på en flytt hem igen medan Winnerbäcks sång ekade ur högtalarna "Om jag kommer dit igen, har du en plats där jag kan vila? Ett rum där jag kan känna att jag är nånstans i från, ett fönster vi kan sitta vid och blicka ut mot ån."

Jag ville åka och se hamnen i Georgetown då jag aldrig har varit där under mina 2 år och visst var det verkligen mysigt. Ett av mina smultron ställen hemma i Sverige är hamnen i Visby på sommaren och även om detta inte var i närheten av den känslan så fick jag ändå känna en frisk vind som blåste in över bryggan. Jag köpte en glass och en kaffe och satt bara och njöt en stund för mig själv, en riktigt skön känsla som väcker många känslor i kroppen.

Tidigare under dagen hade jag även unnat mig en favorit lunch på PF Changs så visst kan man säga att jag verkligen tog till vara på mig själv i dag.

På kvällen vart det min sista träning med spelarna på min sommar clinic och jag försökte inte tänka så mycket på att det var det sista passet, men det var svårt att undvika när spelarna kom fram och tackade efter. Det är då man inser hur mycket man verkligen brinner för det man gör, när dom visar sin uppskattning öppet på det sättet.

I morgon bitti är det dags för en tidig morgon på jobbet igen.

Fredrik Nygren

No comments: