Wednesday, July 21, 2010

På Svensk Mark!

Vid 15.00 i går skjutsade Carly och Joe mig till Dulles International Airport och det var meningen att jag skulle ha tagit ett flyg klockan 17.15. Väl inne i planet är det varmt och trångt och vi startar aldrig och kaptenen säger att vi är satta i en kö. 2 timmar senare är det vår tur att äntligen få lyfta och då är alla på planet redan rätt ledsna att sitta där som inpackade sillar.

När planet äntligen var i luften så gick det rätt så fort innan vi hade landat i Köpenhamn 2 timmar för sent. 7 timmar tog denna flight men tyvärr fanns det ju inget matchande plan som kunde ta mig till Stockholm, så jag fick vänta i 3 timmar innan jag kunde bege mig hemmåt igen.

Om inte den försenade resan vore tillräckligt så fick jag dessutom betala $355 extra för övervikt och en extra väska på flygplatsen. Detta gjorde mig också ganska irriterad och trött men jag fick ju hem allt.

Nu när jag väl är hemma så känns det som de tidigare gångerna att jag bara är här på semester och snart kommer att vara tillbaka i USA. Jag har inte insett riktigt än att jag stannar en längre tid nu. Det finns personer som jag kommer att sakna väldigt mycket och som finns i mina tankar, men förhoppningsvis så får jag se dem snart igen. Men det känns ändå väldigt jobbigt att veta att man inte kan träffa dom när man vill.

Rent hockeymässigt så är jag ledig till och med Måndag då Hockey Gear Camp börjar, där det fortfarande finns ett fåtal platser kvar i den yngre gruppen.

Sov gott,
Fredrik Nygren

2 comments:

SM said...

Välkommen hem! Vi ska ta hand om dig och ge dig tillräckligt med att göra för att du inte ska hinna längta tillbaka någonstans..

Unknown said...

Freddy I am sad I didn't get a chance to say goodbye! I will miss having you around this season. Hurry back so we can go to PF Changs!!

Jack Blitz