Monday, July 12, 2010

Humlan skirver!

Hej alla glada Humlan här, nu har äntligen jag fått äran att författa en blogg innan jag ger mig av hemåt i morgon. Det blir en liten sammanfattning av tiden här tillsammans med Fredrik.

Jag har haft mycket skoj under mina 7 veckor här och jag har fått många nya erfarenheter av både livet och ishockeyn i USA. Ishockeyn har varit väldigt roligt och mina 2 lag (00 och 01)har spelat 2st tuneringar, men tyvärr vart det ingen titel för vår del utan vi fick nöja oss med en silver medalj som bäst. Förhoppningsvis kan jag komma tillbaka igen och då går jag för ett guld.

Jag har träffat många nya och härliga människor som har påverkat mig positivt under min tid här. Det som har påverkat mig mest är nog när 9-10 åriga barn kommer upp till mig efter träningar och matcher och säger, Thanks Coach! Det är lite skillnad jämnfört med i Sverige.

Jag och Fredrik har även hunnit med en hel del resande och bäst var nog New York och Las Vegas som jag gillade båda 2. Jag hade dock velat spendera lite mer tid i "The Big Apple", men det fick duga med 2 dagar.

Tiden har gått riktigt fort och det är fortfarande mycket vi inte har hunnit med som vi gärna hade gjort men det får vi ta senare i livet. Jag gillar verkligen USA som land och tycker att det är världens bästa land, och ser redan fram emot min nästa resa hit.

Jag hade gärna stannat den sista veckan också med Fredrik men är tvungen att lämna tidigare av personliga skäl.

Till sist vill jag tacka Fredrik för att han ordnade och gjorde denna resa möjlig för mig och tack Jeff på Washington All Stars för att jag fick chansen.

Med Vänliga Hälsningar,
Christopher Hamell

No comments: