Wednesday, December 3, 2008

Äntligen!


Så var det då åter igen dags för hockeyn att dra igång efter en för lång vila.

Innan dess hann jag med att äta en god lunch med Jason och Scott på Panera och ta en sväng förbi Montgomery. Sen hem och planera träningen som skulle visa sig bli en lyckad sådan.

Det var kul att se alla spelare igen efter drygt en veckas uppehåll, vi körde ett hårt träning i dag och alla spelare såg trötta ut efter.

Vi jobbade med 5 stationer, 2 skridskor, 1 spel, 1 teknik och en 1 mot 1. Det hela avslutades sedan med 10 minuter tung skridskoåkning. Det man märker på dessa pass är vilka spelare som verkligen vill utmana och älskar att pusha sig själva. Samtidigt som man märker vilka som verkligen avskyr när det går tungt och inte alls gillar att jobba hårt. Tyvärr är det nog bara den förstnämnda som har rätt förutsättningar för att gå hela vägen. Även om man som människa förändras mycket när man växer och blir äldre.

Jag ska själv börja spela hockey nu på torsdags kvällar och det ska bli väldigt roligt, då får vi se hur hårt jag kan pusha mig själv.
En spelare i laget sa i dag att han skulle ha ett plakat när jag spelar på läktaren där det står, "Fredrik Sucks". Jag tyckte det var lite elakt och hotade med att bänka honom nästa helg.

Efter träningen så gav jag mig av till Nylanders och färdigställde våra pepparkakor.
Dom vart faktist ok, inte jätte bra men ok.
Ni förstår säkert!
Det är svårt att baka pepparkakor, det gäller att allt stämmer med tjockleken, rätt tid i ungen osv. Men det vart i alla fall en trevlig kväll!
Michael kom hem och var inte jätte nöjd efter kvällens förlust mot Florida!

Nu är det dags att sova, i morgon har 97orna träning och i helgen åker båda lagen till Pennsylvania.

Vi ses!
Fredrik Nygren

No comments: