Friday, December 5, 2008

Hockey Hockey!

I dag mådde jag lite bättre igen och dagen såg ut som de flesta andra.
Styrketräning, lunch, träningsplanering!

Sen iväg till träningarna, som funkade bra! Båda lagen verkade inse att vi har en tuff och viktigt helg framför oss. 97orna spelar 3 leauge games och 96orna 2.

Efter träningarna bar det av till Rockville och min egna hockeydebut i USA, inför fullsatta läktare så gled vi in på isen. Nej, det var en lögn.
Knappt 30 män mellan 25 och 50 år samlades och spelade match. Mitt lag vann med 2-1 i matcher och jag hade tyvärr bara en assist. Borde gjort en 2-3 mål men det ville sig inte i dag.
Detta var första gången jag spelade match sedan väldigt länge och med en lånad utrustning kändes det extra segt. Farten fanns där men orken var som bortblåst efter 10 minuter.

Vid ett tillfälle var jag framme på en retur och gjorde nästan mål, men då kom planens största spelare och körde över mig in i stolpen så jag gjorde illa vaden. Har fortfarande ont, men det är sånt man får ta.

Nu är det dags att sova, kommer att ha ont i hela kroppen i morgon!

Hockey Hälsningar,
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

hahaha det är aldrig skönt med träningsverk ;)

Anonymous said...

Kul att du börjar spela igen, tror att du kommer att bli heltänd och glödhet, hälsar Dad