Tuesday, December 9, 2008

2 års kalas!


Vissa människor anser att Måndag är den värsta dagen i veckan.
Jag har länge varit en av dessa människor, då Måndagar oftast betyder första dagen av 5 där du måste gå upp tidigt och gå till aretet eller skolan. Du vet samtidigt att det är en evighet till nästa helg.

Nu för tiden så är Måndagar inte så farliga för mig, det som är mest tråkigt är att det inte är någon hockey på dessa dagar och det gör mig rastlös.
Visst är det skönt med en vilodag efter en lång hockeyhelg, men jag hade gärna haft träning även i dag.

Så som vanligt på Måndagar vaknade jag sent och åt en brunch på Panera.
Sedan tittade jag på helgens macher på tv och förde anteckningar på negativa saker i spelet. Det är en stor skillnad att se matchen från båset och på en tv skärm, allt går snabbare från båset och du missar ofta små detaljer.

På kvällen var jag på Ellas 2a födelsedags kalas, vi var rätt många som var där och firade henne. Förutom hennes familj var jag Nicklas, Lovisa (Nicklas kompis), Maria (barnflickan)och Pam där. Ella har börjat prata väldigt mycket och henns roligaste kommentar är utan tvekan: "Stop coping me!!" På dagens bild ser vi henne skrika det för fulla halsar.

Vi åt pannkakor till middag och Nicklas tyckte det var gott med svenska pannkakor, då sa jag att det är väl ingen skillnad. Men jag ångrade mig rätt snabbt och insåg att det är en rätt stor skillnad. Sen visade vi varandra lite korttrick och gåtor.

Här är en gåta som Micke bjöd på, jag svarade rätt efter 2 minuter. Hur lång tid tar det för er?

Du har 9 bollar som är exakt likadana och lika stora, men en av bollarna väger lite mindre än dom andra 8. Du har en vågskål som du bara får använda 2 gånger för att hitta den rätta bollen. Du känner ingen skillnad på bollarna om du håller dom i handen, så ända sättet är att använda vågskålen. Hur gör du för att finna den rätta bollen?

Lämna svar i kommentarer!


William hann även med att spöa mig i pingis med 3-2 i set, men det var en riktigt jämn match. Jag måste erkänna att jag har blivit bättre efter alla jämna matcher med Camilla.

Nu är det dags att sova!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

52 sekunder ;)
Man väger tre mot tre. Om ena skålen är lättare är det en av dessa tre. Väger de lika är det de tre som ligger utanför. Därefter lägger en mot en (av de tre som är kvar). Då är det den som är lättast. Väger de lika är det den som inte vägs.

Vinner jag en signerad Maryland-kepa?

Kram

Fredrik Nygren said...

Haha, hade du hlrt den förut?
Japp, vems autografer ska du ha på den? Min och Obamas?

Kramar